Bpost zal aparte focus leggen op tijdig bezorgen van rouwbrieven

In het nieuwe beheersakkoord tussen de minister van Telecom, Alexander De Croo (Open VLD) en Bpost zal geëist worden dat Bpost een aparte focus legt op het tijdig bezorgen van rouwbrieven, dat blijkt uit een mondelinge vraag van CD&V-Kamerlid Leen Dierick aan de minister van Telecom, Alexander De Croo (Open VLD).

We krijgen berichten van doodsbrieven die te laat gebust worden door Bpost of zelfs nooit aankomen. Wanneer kennissen of dorpsgenoten van de overledene te laat verwittigd zijn, is de emotionele schade groot en onherstelbaar. Mensen in rouw hebben recht op een vlekkeloze dienstverlening door Bpost.”, aldus Leen Dierick. Het Oost-Vlaams Kamerlid gaat verder:  "Dringende zendingen die betrekking hebben op familiale gebeurtenissen en bezorgd worden door een erkende begrafenisondernemer moeten tegen de volgende dag worden geleverd. Een doodsbrief die te laat bezorgd wordt of zelfs nooit aankomt: dat mag geen enkele familie tegenkomen.”

De ombudsdienst van bpost heeft vorig jaar 3.946 klachten over de postbedeling ontvankelijk verklaard. De meeste dossiers - 1.321 - gingen over fouten bij de uitreiking van brieven, aangetekende zendingen, kranten, bladen en drukwerk. Verder ‘verdwenen’ 984 zendingen, terwijl er 388 te laat aankwamen. Opmerkelijk: de dienst ontving ook 35 klachten over fouten bij de verzending van overlijdensberichten.

 

Meer info Leen Dierick: 0478/42.80.00

    Welkom bij CD&V. Onze websites maken gebruik van cookies om jouw gebruikservaring te optimaliseren. Lees onze Cookie Policy voor meer informatie. Ons cookiebeleid en deze voorkeuren gelden voor alle CD&V-websites. Door op 'Akkoord' te klikken, ga je akkoord met de geselecteerde cookies.